Класному керівнику

Класний керівник


ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Вимоги до особистості класного керівника

1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
  • високий рівень самосвідомості, суспільної та національної свідомості;
  • усвідомлення громадянського обов'язку, високий рівень політичної культури та культури міжнаціонального спілкування;
  • високий рівень моральної вихованості;
  • соціальну активність і відповідальність;
  • володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;
  • володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;
  • здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.
2. Професійно-педагогічна спрямованість, сутністю якої є:

  • розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб'єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;
  • педагогічна спостережливість; педагогічний такт.
3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:

  • знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;
  • знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості; розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;
  • знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;
  • володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності школярів, визначення рівня вихованості учнів, вміннями проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;
  • володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи.

Основні функції класного керівника

Організаторські:

  • планування і координація всієї виховної роботи з класом;
  • надання допомоги активу в організації класу;
  • встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
  • забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
  • ведення документації в класі;
  • сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнюючі:

  • сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:

  • у забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:

  • у встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
  • зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:

  • активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника

  • Вивчення учнів.
  • Об'єднання учнів у колектив.
  • Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.
  • Робота з батьками, громадськістю.
  • Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.
  • Співпраця із шкільним психологом.
  • Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.
  • Індивідуальна робота з учнями.

Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного керівника


  • Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.
  • Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
  • Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
  • Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
  • Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
  • Врахування інтересів дітей.
  • Організація роботи з батьками.

"Золоті правила" класного керівника


  • Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
  • Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.
  • Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
  • Учитель має бути веселим, жартівливим.
  • Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
  • Учитель має бути доброзичливим.
  • Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
  • Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
  • Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
  • Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
  • Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
  • Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
  • Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
  • Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.

Схема складання психолого-педагогічної характеристики особистості школяра

1. Загальні дані.

  • Прізвище, ім'я.
  • Вік.
  • Клас.
  • Загальний фізичний розвиток.
  • Стан здоров'я..
  • Умови життя в сім'ї.
2. Навчальна діяльність.
                          Здатність до навчання:

  • особливості уваги (ступінь розвитку довільної уваги, її зосередженість, стійкість, здатність до розподілу уваги);
  • рівень усвідомлення вивченого матеріалу, швидкість осмислення;
  • індивідуальні особливості пам'яті (швидкість і міцність запам'ятовування, легкість відтворення);
  • розвиток мислення (здатність розрізняти істотні та другорядні ознаки предметів і явищ, рівень засвоєння загальних і абстрактних, понять);
  • рівень розвитку уяви.
Старанність у навчальній роботі.
Інтерес до занять, ставлення до навчання (сприйняття заохочування чи покарання з боку вчителів і батьків, основний мотив навчальної діяльності).
Вміння вчитися (дотримання режиму дня, організованість, вміння самостійно працювати з книгою, завчати матеріал, контролювати себе, складати плани, конспекти тощо).
3. Особливості характеру й темпераменту.
Яскраво виражені позитивні й негативні риси характеру: спрямованість особистості у ставленні до людей, навчання, праці, самого себе (чуйність, доброта, колективізм, ретельність, бездушність).

Особливості темпераменту, рівень працездатності, товариськості. Переважний настрій (веселий, сумний, пригнічений), стійкість настрою, причини зміни настрою.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Станом на 27.05.2021 рік кількість вакцинованих працівників - 0,                                                                        кі...