вівторок, 12 листопада 2019 р.


                          Адаптація пятикласників
Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі.
Перехід із молодшої школи до основної пов’язаний із внесенням змін у динамічні стереотипи спілкування, діяльності, а також зі збереженням окремих компонентів попереднього соціального досвіду.
Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи організму.
Здається, тільки-но діти і батьки адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого класу, до середньої школи. На жаль, у цей період (10-11років) у дітей втрачається інтерес до навчання. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. Звичайно ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога.
Що викликає стрес у п’ятикласників? Різкі зміни умов навчання, різноманітні та більш ускладнені вимоги, які ставлять до дітей середньої навчальної ланки, навіть зміна «статусу» у початковій школі на «наймолодшого» у середній – все це є досить серйозним випробуванням. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими.  Більшість дітей переживає перехід у основну школу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя». П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.
Тому в другій половині жовтня психологічною службою проводилася діагностика з метою перевірити рівень адаптованості до нових умов. Використовувалися такі методики: методика Фурмана «Як ти адаптований до життя?», тест шкільної тривожності Філіпса, метод соціометрії, проективні методики «Неіснуюча тварина» та «Моя сімя», спостереження за учнями під час уроків, позакласних заходів та перерв. За результатами діагностики для учнів з низьким рівнем адаптованості, високим рівнем шкільної тривожності, низькою самооцінкою та низьким соціальним статусом проводиться корекційна робота.
А щоб дітям легше було навчатися у середній ланці, потрібна підтримка головних вихователів та порадників – батьків, котрим психологічною службою були надані рекомендації.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Станом на 27.05.2021 рік кількість вакцинованих працівників - 0,                                                                        кі...